lördag 19 mars 2016

Caleb Caudle - Carolina Ghost

Ibland springer man på en platta där man vet från första tonerna att man kommer spela den om och om igen. Precis så är det med Caleb Caudles tredje studioplatta, när öppningsspåret "Gotta Be" tuggar igång är man redan ett stort fan.

Caudle är en tämligen ny bekantskap för mig och google ger mig inte heller någon väldigt klar bild av honom. Han finns till exempel inte på Wikipedia och ungefär där slutar min researchförmåga. Men  det räcker kanske att veta att han har den fylligaste av countrystämmor och skriver låtar som träffar rakt i hjärteroten.

Musikstilen är av arten klassisk country. Så som den spelades på det glada 90-talet och millenieskiftets början, då jag tog countryn till mitt hjärta. Bästa spår är svåra att utnämna då Carolina Ghost håller mycket hög lägstanivå, men "Borrowed Smiles" svänger det nog lite extra om och lugna bitarna "Tuscaloosa" och "White Doves Wing" får man bara inte missa.

Årets hittills bästa upptäckt!

Betyg: 4,5 (av 5)

Vackert omslag!

2 kommentarer:

  1. Har lyssnat på killen och kan bara hålla med dig. Kanonbra. Fint att du vaskar fram guldkornen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du också gillar honom.
      / Kerstin

      Radera