söndag 24 februari 2013

Melodifestival deltävling nr 4 i Malmö

Jag missade gårdagens festival för jag var ute på finkrog och nafsade i mig oxkind och drack öl.

Men nu har jag svept igenom deltävling nummer 4 på webben. Ralf Gyllenhammar gick riktigt vidare med sin rockiga pianotrudelutt coh den där lille Ulrik gick väl mest vidare för att han ser så rar ut, låten tycker inte jag var särskilt mycket att hänga i julgranen. Jag tyckte däremot Terese Fredenwalls låt var fin, hon hamnade på femte plats. Robin Stjernbergs "You" var en riktig hit i min bok och han knep välförtjänt en andra chansen-biljett.

Ulrik och Ralf. Lika som bär!
I och med detta kan vi konstatera att Louise Hoffsten är den enda kvinnan i finalfältet. Herregud vad tragiskt år 2013. Men alla svenska kvinnor får väl skylla sig själva för det är väl knappast den manliga befolkningen som legat på luren och röstat fram artister som David Lindgren och Ravaillacz-gubbarna.

Nästa vecka är det andra chansen och då håller jag tummarna för Anton Ewald, den enda artisten som verkligen levererat i årets festival. Går han inte vidare till final ska jag dricka mitt eget urin.

Om ni förresten undrar vad som hände med förra veckans festivarecension så jobbade jag lördagkvällen och konstaterade efter att jag sett reprisen att det var en så skruttig omgång att den inte förtjänade ta upp plats på bloggen.

3 kommentarer:

  1. hallå! vilken sten har du bott under? förra veckan var ju världsbäst. af ugglas for president! förövrigt funderar vi på om det går att antirösta på en artist. den där urindrickarshowen låter mer sevärd än vilken schlager som helst

    SvaraRadera
  2. Låt gå för att Af Ugglas låt var okej men en låt gör ju ingen show. Jag tycker dessutom den var onödigt lik landsplågan "Om du lämnade mig nu".

    SvaraRadera
  3. ja såna där igenkänningar slipper en ju besväras av när en är tondöv

    SvaraRadera